Vårt varumärke har fått nytt utseende
Varmt välkommen till nya svenskfast.se
Vi vill att du som kund ska vända dig till oss när du drömmer om ditt nästa boende, när din livssituation förändras eller när du behöver hjälp med de vardagliga situationerna som uppstår i hemmet. Det viktiga för oss är inte objekt och prospekt, utan möten oss människor emellan.
Visste du att vi på Svensk Fastighetshetsmedling har funnits i nästan 100 år och under åren har vi flyttat gränsen för vad en fastighetsförmedlare är och kan göra. Som en del av vår resa var vi först i branschen med helgvisningar och kvinnliga mäklare. Nu tar vi nästa steg.
För att möta dina nya behov i en likriktad bostadsbransch tänker vi nytt och startar med att lansera ett helt nytt utseende för Svensk Fastighetsförmedling. Som kund hos oss kommer du märka av förändringen här på webben och på våra 230 mäklarkontor i Sverige och i Spanien.
Vi vill vara din partner som stöttar och rådger dig genom hela ditt boendeliv. Vi kan och vill mer än att bara förmedla ditt boende. Som exempel på det lanserade vi Ordna Bolån redan under förra året. En tjänst som hjälper dig som kund att hitta det bästa bolånet, en mötesplats för kunder och banker. Under året planerar vi att släppa en rad spännande tjänster som förenklar för dig som kund under boendelivets alla faser. Håll utkik och skriv upp dig på vårt nyhetsbrev.
Samtiden tar avstamp i historien
Som nytänkande och modernt bolag - de passionerade pionjärer vi i själ och hjärta är - vill vi inspirera dig som kund att se möjligheter framåt. Modernism, kontrast och färg kännetecknar vår nya visuella identitet. Visuellt har vi influerats av en, för tiden då Svensk Fastighetsförmedling grundades, ny och djärv riktning inom arkitektur och form; 1920- & 30-talets modernism och dess funktionalism. Under denna era skapades folkhemmet i samklang med Bauhausskolans idéer om grafisk tydlighet, tidlösa former och kontrasterande svärta tillsammans med klara, ljusa färg - ett uttryck som är minst lika aktuellt idag som för 100 år sedan.
Vår nya identitet är modern, nytänkande och mera livstilnära och speglar det bolag vi är, som vi känner oss men som också nu syns utanpå.
Vi hoppas att du kommer gilla vår nya design lika mycket som vi gör.