Deklarera smidigt och enkelt
Smidig, snabb och trygg hjälp när du deklarerar
Vore det inte väldigt skönt att få hjälp med alla avdrag du har rätt till, hjälp med att fylla i allting korrekt utan att behöva oroa sig för regler eller blanketter och påminnelser om deadlines så att deklarationen skickas in i rätt tid? Precis det gör Skattios Deklarationstjänst i House:ID.
Tjänsten guidar dig genom hela processen med smarta lösningar som ger dig insikter och flexibilitet, samtidigt som du alltid har full kontroll över din deklaration innan den skickas in. Och du kan känna dig säker på att din deklaration av bostadsförsäljningen är korrekt och att inget missas.
Som kund hos Svensk Fastighetsförmedling kostar tjänsten 995 kr (ordinarie pris 1495 kr).
Det här hjälper tjänsten dig med
- Få med alla avdrag – även de du kanske glömt
Tjänsten guidar dig så att inget viktigt avdrag missas, inte ens de som är lätta att förbise eller glömma. House:ID ser till att du kan maximera dina möjligheter och säkerställa att du får ut det mesta av din deklaration. Du får också förslag på avdrag baserade på liknande försäljningar, vilket ger dig en bra referens även om du saknar information. Du får också guideande exempel och tips, samt en chat som hjälper dig vid behov.
- Dokumentation även utan kvitton
Om du saknar direkta kvitton eller underlag kan du enkelt lägga in uppskattade kostnader i tjänsten. House:ID hjälper dig att skapa ett korrekt och användbart underlag baserat på gällande regler, så att du tryggt kan deklarera dina avdrag utan att oroa dig för saknade dokument.
- Full kontroll och flexibilitet
Du kan när som helst lägga till eller ändra information innan deklarationen skickas in. Det ger dig full kontroll över processen och möjliggör att allt stämmer exakt som du vill.
- Automatiska påminnelser
Eftersom det ofta går månader mellan försäljning och deklaration av försäljningen hjälper tjänsten dig att komma ihåg viktiga datum genom att skicka påminnelser i god tid, så att du kan känna dig trygg med att allt blir klart i tid.
- Smidig dokumentation och säker lagring
Tjänsten hjälper dig att enkelt och säkert dokumentera kvitton, dokument och andra viktiga uppgifter kopplade till din bostad. Om ett kvitto skulle saknas hjälper tjänsten dig att hitta andra sätt att bevisa avdragen.
- Juridisk vägledning vid komplexa frågor
Om du har komplexa frågor kan du få personlig hjälp via tjänsten. Tjänsten gör det enkelt att få klara svar och professionell rådgivning. Vi ser till att du alltid har det stöd du behöver, när du behöver det.